Janett Croatcia - Geek World


Sziasztok, 

A Talking Blogs mai bejegyzésében egy friss blogot köszönthetünk, ami a már feltett posztokkal elhozza nekünk a DC világát, a geekséget és ezeken felül személyes történeteket is a mindennapjaiból. Janett Croatcia egy fiatal, energikus blogger, aki telis tele van ötletekkel és tervekkel, miként fogja a Geek World nevezetű blogját feltölteni izgalmasabbnál izgalmasabb bejegyzésekkel.

      Sziasztok! Janett vagyok. 15 éves vagyok, és most kezdtem el a nyelvi előkészítő osztályt. Ma van 4 éve, hogy elkezdtem táncolni jazz, jazz-balett, és show táncot, és a suliba is elkezdtem néhány hete mazsorettezni.
        És ezt az egy dolgot nem nagyon szerettem elmondani, de vallásos vagyok, és nem a családom által kerültem be oda, hanem alsós koromba a barátnőm elhívott hittanra, és nem nagyon mentem templomba csak a karácsonyi gyermek műsorba szerepeltem. Aztán, amikor hatodikosok voltunk a barátnőm lekonfirmált, és a hittan tanárom mondta hetedikes koromba, hogy én is konfirmáljak le, mert, hogy én is hallom milyen sok jó dolgot csinálnak a barátnőm az ifibe meg stb. Sokáig mondta már, és végül mondtam anyáéknak, hogy leszeretnék konfirmálni. Februárba jelentkeztünk és szombatonként el kellet mennem előkészítőre és vasárnaponként mennem kellet istentiszteletre, (hát azóta nagyon ritkán járok) és még a keresztelésem is megvolt (én voltam a legfiatalabb xd). És ez is már egy éve volt a konfirmálásom. És egy nagyon csöndes, visszahúzódó személy vagyok, de ha az emberek megismernek jobban vicces, kedves, aranyos személy vagyok.




Bámulatos, hogy ilyen fiatalon ennyi mindennel foglalkozol. Ez a széleskörű érdeklődés vezetett egyébként a DC-hez? Mi fogott meg benne? Mesélj róla kicsit.

       Fhú, nem tudom, honnan kezdjem :D. Kiskoromba szerintem nagyon fiús-lányos gyerek voltam. Ugyanúgy néztem Barbiet, meg Winx Clubot, Monster Hight, Totally Spies, és azt hiszem ennyi lányos mesét néztem. Fiús mesékből néztem a Ben 10, Batman: A Bátor és a Vakmerő, Beybalde (van is egy Pegazusom xd), Bakugan (abból is van egy pár xd), meg minden más mesét, ami a Cartoon Networkön ment. Ja meg Shaolin leszámolás.
          Aztán életembe láttam pár Marvel filmet, a DC akkor sehol nem volt a tudatomba. Majd a Telltale Games csinált egy Batmanes játékot, amibe Troy Baker szinkronizálta Batmant és Laura Bailey Macskanőt, aminek én nagyon megörültem, mert nagyon szerettem őket. Csak volt egy probléma… Ki az a Batman? :’D Aztán apunak meséltem erről, és mondta, hogy nézzem meg a Christian Bales Batman filmeket, mert szerinte azok voltak a legjobbak. Hát nyáron végig néztem, de akkor már láttam a videojátékot, és voltak benne hasonlóságok meg stb. És nekem Batman története tetszett a legjobban, és jobban, mint egy Marvel film (szerettem mindkettőt by the way) aztán a suliba jött egy új lány és elkezdtem vele barátkozni, és valahogy kitértünk erre a témára és ő is a DC-t szereti jobban, és jobban beavatott ebbe az univerzumba. Azóta olvasok képregényeket angolul és magyarul. A sorozatokról meg inkább nem akarok beszélni.

Most egy kicsit elfogott a nosztalgia, anno rengeteget néztem és olvastam is Batman-től a Macsaknőn keresztül, amit csak értem :D Úgyhogy teljesen megértem ezt a fanatizmust. No, de mivel szóba került a DC és a Marvel is, tisztázzuk szerintem, hogy mi a kettő között a különbség.

Igazából csak annyi, hogy az egyik sötétebb a másik meg vidámabb. Csak egy példa: egy csomó mémet láttok a fan oldalakon pl, hogy nézne ki Pennywise a DC-be és a Marvelnél. A DC-nél ugyanúgy mint a filmbe, a Marvelnél meg vidámabb lenne.

És ha már a fogalmak tisztázásánál tartunk, mi az a geek?

Ha valaki rá keresne a wikipédián egy óriási bullshitet fog kidobni. A geek igazából azt jelenti, hogy valami rajongás például zenekar, sorozat, film, képregények, videojátékok, stb. Bővebben kifejtem. Attól még, hogy raksz ki pár One Direction posztert a faladra, és be likeolsz minden második 1D facebook fan paget, és írsz róluk DADDY KINK fanficet… Nem leszel geek tőle. Attól leszel geek, ha alaposan átnézted mondjuk a Harry Potter univerzumot és még több dolgot szeretnél róla tudni és csak kutakodsz, meg a barátaiddal beszélsz róla mindennap, akkor bizony geek vagy. Itt bővebben tudsz meg róla J.

A videót érdemes megnézni, mert részletesen tisztázza ezt a fogalmat és a szereotípiákat is. Mondjuk én tisztában vagyok a fogalommal, de azért volt benne újdonság is, mint pl, honnan ered maga a szó. 
 
Most, hogy tisztáztunk minden fogalmat, rá is térhetünk a blogodra. Ez egy viszonylag firss oldal, egy mutatós fejléccel, letisztult kialakítással és az első bekezdésekkel. Ami legelőször megfogott az maga a Random menü, ahol buszos történeteket fogsz összegyűjteni. Honnan jött az ötlet? Miért pont a buszozás, ami sokszor rémálom? Mi alapján fogsz ide bejegyzést tenni majd? Csak buszozással kapcsolatban lesz vagy ez amolyan minden féle és lesz benne pl bakancslista, szezonális téma, kihívások...stb?

     Egyszerűen annyi baromságot hallottam már a buszon muszáj volt leírnom és már egy pár ember halotta tőlem élőben. És van egy metrós sztorim is meg még ezer buszos. Más témák is lesznek, majd ne aggódj már készülőben van általános suliból és már gyűlt össze a közép suliból is. Háát… Még Story Time-on kívűl nem tudom mi lesz ott.

Izgalmasan hangzik, mert most így bele gondolva tényleg sok mindent hall az ember, feltéve ha nem bömböl a fülében a zene, de hogy külön össze is gyűjtsem, hatalmas ötlet. :D

Mi a helyzet a Világnézetem című menüvel?Mit értsünk ez alatt? Főleg, hogy ki van emelve külön. Lehet köze a 10 LMBT szuperhős, akiket szívesen látnánk a nagy vásznon bejegyzéshez?

Igazából nincs köze az LMBT szuperhősökhöz ott nem nagyon mentem bele. Szeretnék majd rá külön bejegyzést arra a menüpontra, csak még jobban utána kell néznem vallási szempontból és világi (így hívják a közönséges embereket idk why) szempontból. Szóval ilyen témák lesznek össze hasonlóságba, meg más ilyen téma is.
Azt hittem, így elsőre, hogy abból következik, de érdekesebb dolog lesz majd ebből, ahogy olvasom a válaszod. Kiváncsian várom. :D

Amire kíváncsi vagyok, hogy a Történeteim menbe, miket tervezel hozni? DC történeteket vagy más témájú regényeket? Avass be a részletekbe :)

Oda szerintem majd a novelláim lesznek. Nem tervezek nekik külön blogot.

Mióta mozogsz egyébként a blogok világában? Ez az első blogod vagy már tapasztalt vagy?

2012-ben kezdtem el egy ßella naplója c. blogot, ami vér gagyi volt, de sokaknak tetszett aztán kitöröltem, mert nem állt hozzám nagyon közel az írás. És most idén kezdtem el a személyes blogomat februárban, amit bezártam egy kicsit majd újra megnyitottam. Azért van még csak három bejegyzés.

Na és az írás? Mióta foglalkozol vele?

Próbálom most azt fejleszteni készülőben, van két fanfiction blogom, aminek csináltam már trailert itt és itt tudjátok megnézni.

Milyen átfogó rerveid vannak egyébként a Geek World nevezetű oldallal?

Nagyon sok képregényes dologgal szeretnék majd foglalkozni, ami külföldi oldalakon láttok, abból merítek igazából ihletett. De személyes dolgaimat is szeretném majd megosztani, és persze az irományaimat, amiknek tervezek Behinde the scenes bejegyzést, amit valószínűleg erre a blogra rakok ki vagy még nem tudom.

Janett, sok sikert kívánok ehhez és a másik két készülőben lévő blogodhoz. Én mindenképp látogatód leszek majd és bízom benne, hogy az Olvasók is csatlakoznak majd ITT és ITT.

Kellemes napot kívánok:
Brukú




 
Share:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az írás számomra:

Az írás számomra:
"Írás közben nincs ítélkezés, se szégyen, csakis szabadság. Amint a toll a papírhoz ér, egy pillanatra szabad vagyok." Jessica Sorensen

Tartalomjegyzék

Fordító

Chat

Írós és történetes blogok hirdetései