Tündérmesébe illő kérdések - Book Tag

Sziasztok, 

Erre a nyugalmas és kevésbé hideg hétvégére hoztam Nektek egy imádni való Tag-et, aminek a varázsát az teszi különlegessé, hogy minden kérdés egy-egy, gyerekkorunkból jól ismert meséhez köthető. Tetszett ez az újszerűsége és a kérdések is remekek voltak - annak ellenére, hogy volt egy-kettő, aminél sokat kellett törnöm a fejem.

Ezt a kellemes és egyben nosztalgikus élményt pedig Moronak köszönhetem. :)


PINOKKIÓ - A FIÚ, AKINEK MEGNŐTT AZ ORRA, AMIKOR HAZUDOTT ~~ Hazudtál már egy könyvről, mert szégyellted, hogy tetszett? ~~

Hmmm, fogós kérdés, Moro. Nem, nem hiszem vagy legalább is nem emlékszem rá, hogy lett volna ilyen.
 
A SZÉPSÉG & A SZÖRNYETEG - A LÁNY, AKI NEM A KÜLSŐ MIATT LETT SZERELMES ~~ Melyik könyvet szereted annak ellenére, hogy csúnya a borítója? ~~

Az egyik az Thomas Brazina - Angyalokkal csókolozni veszélyes sorozat volt. Középiskolás lányról Vickyről szól, aki egy szórólap készítés kedvéért megcsókol egy angyal szobrot a helyi temetőben. A szobor azonban összetörik és, a lány tudta nélkül, a lányba kerülnek az anygal képességei. És innentől kezdve vesz érdekes fordulatot Vicky élete.
izgalmas kalandokba keveredik a lány és mondhatni kezében pár ember sorsa, azt pedig egyenesen élveztem, ahogy "megismerkedik" - lehet ezt mondani? -  magával az angyallal.  
A másik pedig Susan Ee Angelfall sorozat. A világot ezúttan az angyalok szállják meg és teszik is tönkre elhozve az apokalipszist. Ez azonban a legkisebb problémája Penrynek, ugyanis a hugát elrabolják a lány szeme láttára az angyalok... A legnehezebb útra vállalkozik, ugyanis nem hagyja annyiban a dolgot, angyalok ide vagy oda. 
Tetszett maga a történet, a lefestett világkép és a főszereplő jelleme, hogy ilyen katasztrófális körülmények között még képes a huga nyomába eredni és -hogy ne lőjjek le poént - le paktálni az ördöggel. 
HÓFEHÉRKE - AKIT A SZÉPSÉGE MIATT VADÁSZTAK~~ Vásároltál már könyvet csak a szép borítója miatt? ~~

Igen, volt ilyen egyszer. Ez pedig Anna Banks Posszeidón című sorozat első kötete volt. Sajnos a borító mögött megbújó történet már kevésbé volt ilyen lebilincselő. Szerintem sok

CSIPKERÓZSIKA, AKIT ELÁTKOZTAK, DE AZ IGAZ SZERELEM CSÓKJA FELÉBRESZTETTE ÖRÖK ÁLMÁBÓL~~ Ki a kedvenc könyves párosod? ~~


A KISHABLEÁNY - AKI AZ ÉLETÉT FELADTA A SZERELEMÉRT
~~ Szoktál kipróbálni új műfajokat, vagy azoknál maradsz, amiket ismersz és szeretsz? Ha kipróbáltál egy újat, melyik volt az első ilyen könyv? ~~

Igen, szoktam új vagy inkább más műfajokba is bele kóstolni. Szerintem nem árt ha ismerkedik az ember, mert lehet, hogy talál valami kedvére valót, amiről addig nem is tudott. Szoktam a romantikusok, a Szürke ötven árnyala óta az erotikus műfajjal, illetve még a krimikkel.


HAMUPIPŐKE - AKI A CIPŐJÉT ELVESZTETTE ÉJFÉL UTÁN
~~ Melyik volt az utolsó könyv, ami miatt fennmaradtál egész éjszaka? ~~

Egész éjszaka azért csak nem maradtam fenn, max éjfélig. Cassandra Clare és Holly Black: Iron trial trilógia volt ilyen legutoljára. Callum Hunt felvételizni indul a Magisztériumba annak ellenére, hogy az a célja, megbukjon. Nem akar bekerülni és a mágusok között tanulni, pedig pont, hogy ez történik. Csakhogy azzal, hogy bekerül ebbe az elitbe, nem csak hogy izgalmas és veszélyes helyzetekbe kerül, de sok, megdöbbentő dolog is napfényre kerül róla és a családjáról.
Szerettem a helyszínt, ami egy barlang rendszer tulajdonképpen, hogy ott hogyan rendezkedtek be, miket ettek, hol aludtak...stb. Azt, ahogy tanultak és persze a három szereplőnket, akik teljesen egymás ellentétei, mégis az ember szívéhez nőnek egyből.

Aztán meg Anne Bishop: Vörös betűkkel. Maggie egy vérpróféta, akit fogságban tartanak, hogy a fogvatartója üzletet csináljon a képességéből. A nő azonban megszökik, és az egyetlen hely, ahol viszonylag biztonságban lehet az, a Lakeside Udvar, ami hemzseg a Másoktól.
Imádtam, hogy ennyi minden történik benne, hogy nem hétköznapi emberekkel játszódik és, ahogy a nő igyekszik túlélni és egyszerre beilleszkedni a közösségbe.
RAPUNSEL - AKIT BEZÁRTAK EGY TORONYBA
~~ Mi volt a legrosszabb könyv, amit az elmúlt hónapban olvastál? ~~

A legrosszabb könyv: Maggie Stiefvater: Hollófiúk. Nem tetszett benne hogy ennyire bőlére eresztett mindent, és az sem, hogy állandaóan kitette a keresztneveket, ami amúgy egyértelmű, hogy kiről volt szó.

ALADDIN - EGY SZEGÉNY FIÚ, AKI EGY DZSINT TALÁLT
~~ Melyik volt az utolsó "könyvkincs" amit találtál? ~~

 Könyv kincs? Ha fizikálisan érted, mint régi könyv, vagy valakinek a régi nagy kedvence, akkor nincs olyan. Ha viszont arra gondolsz, hogy régóta vadásztam a következő kötetére akkor volt: Iron trial kötetei, az Mary E Perason: Árulás csókja tirlógia.

ALICE CSODAORSZÁGBAN - A LÁNY AKI EGY NYÚLÜREGBE ESETT
~~ Melyik könyv olvasása után érezted úgy, hogy egy teljesen új világba csöppentél?~~

Triviális válasz lesz, de szinte mindegyik könyvnél ezt éreztem, amit eddig olvastam. Egy-két gyors példa: Sarah J Maas: Üveg trón sorozat, S. Joe-Jones: Alvilági dal,  Cassandra Clare: Éjfél Kisasszony sorozat, Kody Keplinger - A pótkerék...stb

A BÉKAKIRÁLY - AZ ELVARÁZSOLT HERCEG, AKI ISMÉT EMBERRÉ VÁLTOZOTT VISSZA

~~ Melyik volt az a könyv, amiről azt gondoltad, hogy utálni fogod, de végül megszeretted? ~~ 


Tegnap óta gondolkodok ezen, melyik könyvvel jártam így, de nem jut eszembe...
  
JANCSI ÉS JULISKA - AKIK ELTÉVEDTEK AZ ERDŐBEN, ÉS EGY BOSZORKÁNY ELFOGTA ŐKET

~~ Melyik fiú-lány testvérpár a kedvenced, és miért? ~~


Testvérpár? Hmm.... ilyet szerintem nem tudok mondani, csak fiú-lány párost, akik egymásba szerettek.


PIROSKA - AKIT A NAGYMAMÁNAK ÖLTÖZÖTT FARKAS FELFALT

~~ Melyik könyvben csalódtál, pedig beleszerettél a fülszövegbe és a borítóba? ~~

Talán Mindee Arnett: Akkordél akadémia volt. Izgalmasnak ígérkezett és az eleje is a könyvnek az, de aztán szerintem ellaposodott és kiszámítható lett.

  RUMPELSTILSKIN- AKINEK SENKI SEM TUDTA A NEVÉT
~~ Melyik könyv az, amelyiket imádod, de nem kapott elég figyelmet? ~~

Fúh, hát ilyen nem tudok, ez meg úgy hangzik mintha csak a best sellereket olvasnám hahaha, inkább csak nem figyelem, hogy mi mennyire felkapott. mert nem ez alapján fogom elolvasni, hogy hány embernek tetszett vagy sem.

Akiknek tovább adnám a Tag-et:
Rigó Eszter
S.B. Hawk


Kellemes hétvégét:
Brukú  









Share:

2 megjegyzés:

  1. Ahoy!
    Tetszettek a válaszaid, nekem nagy kedvencem volt anno Thomas Brazina, imádtam a Fiúk kizárva könyveit, a Penny-t ezekből az összes megjelent kötet megvan, a szüleimet az őrületbe kergettem velük. :D XD Meg a Térdnadrágos detektívek krimis nyomozós meséit is nagyon szerettem. :D Viszont ezt az angyalosat nem ismertem, de biztos az is olyan jó, mint ezek. :D
    Van néhány cím, aminek én is utána járok, mert felkeltette az érdeklődéset! :D

    VálaszTörlés
  2. Szia!:)
    Kicsit későn jelentkezek, de köszönöm a jelölést, kitöltöttem a Tag-et. Hihetetlenül tetszett, nagyon ötletes ;)

    VálaszTörlés

Az írás számomra:

Az írás számomra:
"Írás közben nincs ítélkezés, se szégyen, csakis szabadság. Amint a toll a papírhoz ér, egy pillanatra szabad vagyok." Jessica Sorensen

Fordító

Chat

Írós és történetes blogok hirdetései